Gerbiamieji,

AT-8 eilinis 36-asis susitikimas šiemet vyks rugpjūčio 31-rugsėjo 1 d.d. Lenkijoje, adresu Oszkinie 42, 16-515 gmina Puńsk, Polska . Aprangos kodas - lauko, pagal orą. Nakvynė - kambariuose be patogumų (lova ir balta patalynė garantuota, teritorijoje pilna WC lauko būdelių, yra kabina-dušas). Kam norėsis nakvoti prabangiau, bus galima gauti už atskirą kainą kambarių pas vietinius gyventojus (noclegi), o kas nori dar prabangiau - galima užsisakyti artimiausius viešbučius arba nakvynės namus, bet tą jau reikia daryti iš anksto.  Baliaus meniu: suneštinis, garantuotas tik alus - kol pasibaigs, cepelinai - vakare ir rūgšti kopūstų striuba - ryte.

Atvykimas galimas iš dviejų Lietuvos pasienio miestų Kalvarijos (gerai išbandytas) ir Lazdijų (gerai neišbandytas - pirmą kartą paklydau ir nuvažiavau iki Seinų, bet blogai neišėjo - cukrus daugiau kaip dukart pigesnis negu pas mus):

Važiuojant iš Kalvarijos pasienį kertame Budzisko pasienio punkte. Privažiavę artimiausią miestelį Šypliškė (Szypliszki) pasukame į kairę Punsko ir Seinų link, tačiau - dėmesio! - nei vieno iš šių miestų mums pasiekti nereikia. Iškart už Šypliškių yra Slabada, kurios pabaigoje "Y" formos sankryža: nesukam į Punską, laikomės dešiniau Seinų krypties. Toliau važiuojame pagrindiniu keliu per Šlynakiemį  apie 8 km, kol pasiekiam Ožkinę ir pamatome jau nebe kelio ženklą, bet medinę lentą su nuoroda "Šilainė", kurios link ir sukame dešinėn. Pravažiavus dar porą kilometrų randame vėl medinį ženklą "Šilainė" ir šalia jo jau mažesnę rodyklę į Jotvingių-prūsų sodybą. Pavažiavę dar kilometrą, pervažiuojame nereguliuojamą geležinkelio pervažą ir jau kaip ir vietoje: rodyklė rodo kairesniu keliu važiuoti 600 m iki mūsų sodybos (dešiniau lieka Šilainė).

Važiuojant iš Lazdijų reikia įvažiuoti į Lazdijų miesto centrą ir ieškoti krypties Galiniai, Punskas. Tas kelias per Salas ir Galinius nuves į Burbiškių pasienio punktą. Tiesa, keliu jį vadinti per skambu, tai keliukas, nors ir asfaltuotas. Į pačius Burbiškius sukti nereikia, traukiam tiesiai į pasienį, ten - nė gyvos dvasios, tik iš pradžių lietuviškas stulpas kairėje, o po dešinėje lenkų toblyčia. Per Lenkiją varome visą laiką tiesiai apie 10 km link Seivų (ne Seinų!) ir trasos pabaigoje pravažiavę Navinykus, Vaitakiemį bei pasiekę Seivus randame sankryžą Smolanė-Seivai-Punskas. Joje sukame dešiniau link Punsko  ir vos pasiekę Vaitakiemį sukame kairėn į vieškelį link Šilainės. Ten jau kaip ir vietoje, ieškome dešiniau jotvingių-prūsų sodybos.

Susitikimo programa kaip įprasta, na gal tik su variacijom (nakvynė ir cepelinai - kaip kolūkio laikais).

Renkamės savarankiškai, kaip kas turi laiko: gal kam į Suvalkus rūpės pavažiuoti apsipirkti (tam gali pri-reikti pagal poreikius maždaug  1,5 - 4 val.), gal į Seinus (jei iš Lazdijų), tikriausiai visiems norėsis pačioje sodyboje pasivaikščioti (yra lankytojų takas, tam gali prireikti nuo 0,5 iki 1 val.), pasirinkti apsistojimui namelį - visa tai reikia susiorganizuoti taip, kad prie stalo galėtume susėsti bent 18.30 val. mūsų laiku (lenkų laiku tai bus 17.30 val.). Tikriausiai visus atvažiavusius pasitiks pats šeimininkas, jis parodys kaip privažiuoti prie pasirinkto namelio ir kur bus balius - latvių namai.

Teritorijos schema (rodyklėmis pažymėtas apžvalgos takas):

Už schemos kokybę atsiprašau, nesu dailininkas ir mastelis tikriausiai pasimetęs (teritorija kelių hektarų).

Dėmesio, atrakcija! Schemoje nėra pažymėta vieno objekto - partizanų žeminės. Kas ją ras pirmas ir nusifotografuos (ant nuotraukos reikia užsidėti laiką), tas gaus šeimininko dovaną-prizą.

20 val. mums patieks cepelinus. Balius, laužas ir muzika bus ten pat - Latvių name, tik gal alus bus kur nors kitur, patogesnėje vietoje, pvz. pilyje arba iškeltoje pavėsinėje su dideliu stalu kairėje.

Kitos dienos rytą bus  išvirta kopūstienė ir jau gerai visus atsigavusius šeimininkas pavedžios po sodybą su istoriniais-mistiniais pasakojimais apie garbingus mūsų protėvius prūsus, jų ženklus ir dievus. Iš šių pasakoji-  visiems turėtų paaiškėti, kas ką ir kaip tada senais laikais padarė ir ko nepadarė, o be to turėtų tapti aišku, kas yra šventa teisybė, o kas tik istorikų pliurpalai. Ir jeigu dar turėsime laiko, tai galės apipasakoti, kokie dievai kiekvienam iš mūsų priklauso ir ką jie lemia: pvz. man priklauso net trys mirties dievai ir tik vienas - gyvenimo. Tačiau tai nieko baisaus, nes paaiškėja, kad pasėjęs mirties, aš gyvuosius prikeliu dar audringesniam gyvenimui. Kažkam, matyt, bus kitaip ir apie tai mes galėsime pasikalbėti, ne tik tarpusavyje, bet ir su dievais. Tad, sudiev ir iki pasimatymo!